Sämst när det gäller

Man kan inte alltid vara bäst, det är jag medveten om, men i dag var jag riktigt jävla dålig. Jag sög, rent ut sagt.

Kl 10 äntrade jag sjukgymnastlokalerna på Sofiahemmet där jag fick böja, sträcka, spänna, slappna av och tillsist blev jag fastspänd i en konstig maskin som påminde om en av värstingkarusellerna på Liseberg. Sedan fick jag återigen böja, sträcka, spänna, hålla emot medan maskinen registrerade styrkan i mina stackars små ben. Det var riktigt jobbigt vill jag lova! Har aldrig svettats så mycket under så kort tid.

Målet och måttstocken är tydligen 10 procents skillnad mellan benen. Jag hade 24,5 procents (!!!) skillnad på framsida lår. Helt sjukt vad dålig jag är! Som jag skämdes... Förvånadsvärt var dock att skillnaden på baksidorna var nästintill obefintlig och i en övning var jag till och med starkare i det opererade benet. Konstigt eftersom de varit där och plockat en sena till korsbandet...  Måste vara all löpträning som gett resultat :)

Har gått och skämts över mina 24,5 procent hela dagen. Får inte börja med fotbollen förrän jag uppnått 10 procents skillnad så jag har en bit kvar. Men nu har jag något att kämpa mot så det ska förhoppningsvis gå lite lättare. Åtminstone tills jag slutar oroa mig över mina kassa testresultat vilket jag dessvärre tror kommer att bli inom en snar framtid. Det här med styrketräning är verkligen inte min grej :(

 



Kommentarer
Postat av: Berglund

men fick du göra testet på friska benet för 1 år sen oxå?

2010-10-27 @ 21:35:15
Postat av: Sofie

Va tråkigt, men kämpa på lite till nu så ska du se att du snart får börja spela fotboll igen :) Knän är inga schyssta grejer alltså..

2010-10-28 @ 20:24:10
URL: http://soffieka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0