Ett Stockholm i koma

Nu har det anlänt. Det där förrädiska februarivädret som kommer från ingenstans och över en enda natt lyckas med konststycket att lamslå hela Stockholms population (åtminstone oss stackars satar längs linje 19).

I morse ringde klockan 06.15 och jag var sjukt laddad för ett riktigt långt gympass innan jobbet. I stället blev jag stående i 20 minuter på plattformen i Enskede Gård innan spärrvakten behagade att informera om att trafiken mellan Gullmars och Hagsätra var inställd och inga ersättningsbussar fanns att tillgå på grund av halka. Han var även hjälpsam nog att hänvisa till alternativa färdsätt: promenad!

Så jag tog mina apostlahästar till Gullmarsplan och bad en tyst tackbön över att jag inte bor mer än en kvarts promenad bort (13 minuter för att vara exakt).

Dagen började som sagt inge vidare och den ska fan i mig sluta bättre än att jag blir stående i snöyran någonstans, full och vilsen. Därför har jag ställt in kvällens planer och förpassat mig till soffan med film, naturgodis och popcorn. Får jag tråkigt så kan jag alltid roa mig med att göra grimarser till resenärerna utanför mitt fönster där ersättningsbussara olägligt nog stannar så nära att jag nästan kan sticka ut handen och ta på dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0