Kulturnörd och arbetsmyra

Denna vecka (och förmodligen även nästkommande) lyssnar jag till namnet Arbetsmyra. För kvällen funkar även kulturnörd då jag tog en välbehövlig paus från all tidningsredigering och boklayout och följde med Johan till Konserthuset och fick en två-timmarsdos av symfoniorkester i form av Kungliga Filharmonikerna som spelade Stenhammar och Tjajkovskij. Jag har aldrig sett en orkester live så det var en ny upplevelse. Mest fascinerad blev jag av dirigenten och jag avundades verkligen dem som satt på läktaren mittemot oss och fick se karlns ansikte där han stod och viftade med taktpinne, armar, ben och bål medan svetten stänkte ner de stackars violisterna som hade oturen att sitta närmast...


Det var hur som helst mäktigt att höra en hel orkester spela live. Dock blev jag lite besviken över att Svansjön, som jag satt och väntade på, uteblev. Well, det var väl amatöraktigt av mig att tro att jag skulle få höra den kommersiella dängan av en sådan proffsig orkester.

Nu ska jag sova. I morgon väntar jobb, jobb och åter jobb. Och förhoppningsvis lite positiva resultat till följd av allt slit:)
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0