Nästan ihjälfrusen i Tumba...

... blev jag och ett tiotal andra strandsatta resenärer i natt. Man vet att man har blivit stockholmare på riktigt när man börjar stämma in i klagosången över SL och alla dess brister som faktiskt inte går att göra så mycket åt. Man kan bara stå där i sina nylonstrumpbyxor och högklackade skor och hacka tänder. Och gråta en skvätt. Tror jag aldrig har frysit så mycket i hela mitt liv!

När jag till sist kom hem klocka 04.30 så tog jag på mig pyjamas, stickad tröja, stickade sockor, värmde vetekudden i micron och kröp ner i sängen. Jag vaknade några timmar senare av att jag fortfarande frös...

Bortsett från denna lilla incident så hade jag en sjukt trevlig kväll i Södertälje med mina fina vänner. Vi käkade god mat, såg på Melodifestivalen och spelade Buzz till långt in på natten. Dock lär det dröja ett tag innan jag vågar göra om den lilla utflykten :(

  

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0