Måndag igen

Måndagar är som en stor stoppkloss i ett annars ganska smidigt veckoflöde. Som en vagel i ögat eller en bit skinka som fastnat i öppningen av mjukosttuben. Så fort måndagen är över blir livet enklare. Ljusare. Ja, helt enkelt en aning roligare att leva.

Denna måndag vaknade jag feberfri, dock med upptäckten att en skata har byggt bo i min hals. Mina mirakelhosttabletter tycks svika mig och jag kan inte annat än dricka te och se på film. Och jobba lite såklart. Det är ju trots allt måndag :)

Har precis grinat mig igenom en av mina favoritfilmer "New adventures of Pippi Longstocking" från 1988 som är den överlägset bästa filmatiseringen av Pippi Långstrump som någonsin har gjorts och alla borde verkligen se den! Jag och min bror brukade hyra den på vhs när vi var små och för ett par år sedan hittade jag den äntligen på Megastore (dock importerade från USA = region 1).

SE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0