Domedagen!

Vad skulle du göra om du hade fyra dagar kvar att leva? Det är faktiskt hög tid att börja fundera på det. På lördag är det 7 000 år sedan Noa seglade ut med sin ark och därmed har tidpunkten för jordens undergång infunnit sig. Klockan 18 för att vara exakt. Det påstår åtminstone Harold Camping, amerikansk profet/radiopratare och huruvida han har rätt, det återstår att se.

Personligen är jag lite smått vidskeplig och enligt min omgivning världens mest lättlurade människa (jag argumenterar inte emot). Efter två minuters aktivitet på Expressens webb-tv är jag helt övertygad om att domedagen flåsar oss i nacken och kommer stå där med ett hånflin i dörröppningen på lördag. Som tur är kommer jag inte vara hemma då utan befinna mig i Lund vilket jag är tacksam för. Jordens sista dag vill man ju helst inte uppleva ensam.

Så, vad skulle du göra om du bara hade fyra dagar kvar att leva? Jag skulle jobba, gå på premiären av nya Piratesfilmen, kanske hinna till akroträningen, åka X2000 till Lund... För jag hoppas verkligen att Herr Camping bara är en förvirrad gammal gubbe som suttit lite för länge med näsan i bibeln för annars kommer jag ångra att jag inte tillbringade mina sista dagar i en solstol på Bali...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0