Cykelskräck och biobesök

Undra varför alla människor ser så coola ut i cykelhjälm medan jag ser ut att ha en ourgröpt avokadohalva på huvudet?

Hur som haver... Jag som tycker det är läskigt att cykla längs Nynäsvägen fick min beskärda dos av cykelskräck i dag när jag gjorde min första utflykt in till stan. Upptäckte att cykelvärlden är en helt främmande planet med mängder av sociala koder och oskrivna regler. Hur ska jag till exempel veta att man väljer sida beroende på färdriktning på bron mellan Gullmars och Skanstull? Den lilla fadäsen kommer dock inte att upprepas efter otalet arga blickar, dirigerande händer och ett flertal svordomar från mötande medtrafikanter.

När jag slutligen kom fram till centralen med hjärtat i halsgropen och svettpärlor av nervositet i pannan smet jag in på Stadium och införskaffade den billigaste livförsäkring jag kunde hitta i form av min orangea avokadohalva.

Mötte upp Johan och Erik (nej, inte bröderna) för att se premiären av nya Piratesfilmen. Röda mattan var utrullad och personalen minglade runt utklädda till sjörövare (både jag och Johan kom fram till att vi älskar våra jobb!). Filmen var förövrigt helt okej. Johnny Depp var den stora behållningen vilket inte kom som någon större överraskning. Jack Sparrow måste vara en av filmhistoriens mest briljanta karaktärer. Applåder till manusförfattaren.

I morgon väntar veckans sista arbetsdag för dem som ska till Lund på fredag. Som jag själv till exempel ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0