Vykort från Kalmar

Kalmar. Här finns det ett slott dom döljs av träd och telefonstolpar om man är för lat för att lämna stationsområdet. Det finns många restauranger som inte duger och staden kan stoltsera med Sveriges trevligaste busschaufförer. Det är även väldigt kallt i Kalmar, åtminstone denna vecka och särskilt om man joggar i shorts varje morgon.

I Kalmar finns även världens bästa och trevligaste redigeringsgäng. Veckan har varit intensiv och underbart avkopplande. Framför allt är det skönt att kunna sova en natt utan att höra trafiken utanför fönstret eller brevbärarens hänsynslösa kringklampande i trapphuset framåt tresnåret. Gullmars vid rusningen känns flera år bort.

I dag har vi pratat om prisbelönt design. Vissa sidor skulle jag skämmas om jag själv hade layoutat. Kanske är jag en kass redigerare som missat hela poängen med tidningslayout eller så är det fel på juryn. Jag håller tummarna för det senare även om det är det minst troliga alternativet.









Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad kul för dig med lite miljöombyte, och att få träffa andra redigerare :) Du får berättar mer sen!

Kram

2011-05-05 @ 20:06:25
URL: http://soffieka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0