Ett soligt Stockholm

Bussresan tillbaka till huvudstaden gick som vanligt fort och smärtfritt (dvs jag sov mig igenom den). Solen sken och humöret var på topp.

Hemma väntade en skitig hall och rörigt badrum som talade om att hantverkarna varit på besök. Blir SÅ förbannad över att dom ska vara så jäkla respektlösa och klampa in med leriga skor! Tack och lov hade jag varit förutseende och tagit bort mattorna innan jag åkte.
Så nu sitter jag här och väntar på att vattnet ska komma tillbaka (kl 18) så att jag kan torka golven! Idag är det iaf tack och lov den sista dagen utan vatten :)

Claes från NLT ringde och utökade mitt sommarvikariat till hela 9 veckor! Lite trist att jag inte kan åka med cirkusen till Sylt i augusti men det är det lugnt värt! En HEL sommar på en tidning! Det kan knappast bli bättre än såhär :)

Dessutom ska jag få 670 spänn tillbaka på skatten! Det är väl ingen förmögenhet men det är alla gånger bättre än förra året då jag fick betala 3 000!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0