Skola och Parisresa

Idag började vardagen officiellt igen. Skolan kommer att bli kul men jobbig. Känner att jag hade behövt en vecka ledigt för nu är jag inte på långa vägar så taggad som jag önskar att jag var. Heldagar + tentaläsning. I fyra veckor nu kommer vi att läsa radioproduktion och det ska verkligen bli sjukt intressant! Hoppas jag lär mig MYCKET!



Dock bjöd första skoldagen på en mindre trevlig överraskning i form av en salsskrivning den 26 september som inte stod med på schemat som jag laddad hem från nätet. Gissa vad jag planerat att göra 26 september? Just det, Paris! Mamma blev inte direkt överlycklig när jag ringde och berättade att jag inte kunde åka, men hon lyckades boka om vår lilla tripp till veckan efter. Torsdag 2 oktober bär det alltså av. Hoppas, hoppas att ingenting annat viktigt dyker upp dom dagarna. Det vore verkligen typiskt.

Efter skolan åkte jag och David till söder och terroriserade en gubbe i en kamerabutik. David skulle köpa blixt och objektiv och jag lovar att vi tog upp säkert 20 minuter av den stackars mannens tid. Ville nästan köpa någonting bara för att jag tyckte så synd om honom :)

Förövrigt så lever livet på rätt bra här i Sthlm. Igår drabbades jag av lite "ensamsjuka" och "familjesaknad" men det är väl normalt antar jag. Jag har trots allt levt tätt inpå fyra andra personer i tre månader. Men jag tycker om att vara ensam egentligen så jag vänjer mig nog snart :)

Nej, nu får det vara slutbabblat. Ska gå och steka lite kantareller och äta kantarellmackor. Det är verkligen höst nu! Jag avskyr hösten, men det är väl lika bra att anpassa sig. Så länge regnet håller sig borta så... Jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0