En jävla öken

Hört på affären i Flemingsbergs centrum:

Medelålders man (till förbipasserande kvinna): Finns det något systembolag här?
Kvinnan: Nej, det gör ju inte det...
Mannen: Flemingsberg... Fy fan vilken jävla öken!

Jag är faktiskt benägen att hålla med honom i den frågan. Förutom Systembolag så har vi alla saker jag behöver här för att klara mig:

* Världens bästa mataffär
* Apotek
* Frisör (som jag iof aldrig skulle drömma om att gå till!)
* Vårdcentral + Sjukhus
* Skolan
* hela TVÅ sushiställen (livsnödvändigt!)

Nog om det....

Idag har jag alltså varit och simmat. Jag är faktiskt ganska duktig när det gäller simning nu för tiden. Sedan jag bestämde mig för att simma en gång i veckan så har jag faktiskt gjort det också. Duktig Frida :) Idag blev det 50 längder i 25 metaren = ca 30 min.

När jag skulle gå upp och duscha så var duschrummet ockuperat av flickor i en lågstadieklass. Jättesöta. Rätt som det är så kommer två killar in (från deras klass) och ställer sig och börjar skratta och peka. Flickorna ger små paikslagna pip ifrån sig och sätter båda händerna över sina kön samtidigt som dom trycker sig mot väggen. Alla på samma gång. Hahahaha, tänk när man var i den åldern! Ni skulle ha varit med.... Så himla gulligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0