Glad midsommar!



Idag är det midsommarafton. Jag passade på att sova ut så jag vaknade inte förrän Johan gick upp vid halv tolv-tiden. Sover jag längre än honom så är det illa. Var ut och sprang en runda i regn och solsken. Vädret är verkligen knäppt idag!

Förövrigt så känns det inte som midsommar. Ingen jag känner verkar ha något särskilt planerat och det har inte jag heller. Gudmor med sambo kommer ikväll så jag blir nog hemma och äter och dricker lite. Dom brukar alltid vara roliga att umgås med :) Funderar på att gå på krogen med Anni senare... men är det verkligen folk ute på midsommarafton?

Som Anni sa igår så skulle det vara kul att fira en riktig midsommar någon gång. Precis som i filmer. Ett stort sällskap ute i skärgården med sill, nubbe, jordgubbar dans runt midsommarstång etc. Men liver är ju tyvärr inte som på film. Sill, nubbe och jordgubbar blir det ikväll iaf, var så säker :)

Ni "utbölingar" tror säkert att vi dalfolk firar midsommar med dunder och brak. Så är det inte. Visst, det är säkert fullt pådrag i Leksand, Rättvik, Mora och liknande men vem orkar åka dit? Här i Ludvika är det iaf rätt dött. Så nu vet ni det :)

Glad midsommar allihopa! Vi hörs imorgon!
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0