En hare med fem ben!

Påväg hem från gymnastiken idag så jag någonting som gjorde mig minst sagt förbryllad. Närmare bestämt en hare utanför sjukhuset.

För det första så är det inte varje dag man ser en hare utanför entrén till ett sjukhus och för det andra var det något mycket speciellt med den här haren: han hade FEM ben!

Självklart insåg jag att haren omöjligt kunde ha fem ben och vid närmare granskning gick det upp för mig vad det femte benet var för något...

med risk för att verka dum: jag har ALLTID i hela mitt liv trott att harar har en sådan där liten boll som kaniner har och inte en svans lång som bakbenen!! Men det hade han, den här haren.

Efter att ha googlat fram bilder på harar utan att hitta någon med lång svans är jag inte så lite konfunderad. Tecknade harar och harar avbildade på annat sätt har alla en liten kaninsvans, så det finns alltså en anledning till min potentiellt skeva bild av harar.

Är det någon som vet? har harar låna svansar eller små kaninstumpar? Kanske är det bara Flemingsbergshararna som har lång svans...

...eller så var svansen någonting helt annat som jag inte behöver nämna eftersom ni säkert kan lista ut vad jag syftar på ;-)

anyway, jag måste få veta! Annars kommer jag grubbla ihjäl mig!

   

Kommentarer
Postat av: Björn

Det du såg var troligen en fälthare. Dom ha en 10 cm lång svans. Anledningen till att du e van vid att se bollsvansar är att du har sett skogsharar som har den typen. :)

2008-03-05 @ 22:23:41
URL: http://darkpoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0