Ett regnigt Stockholm

Vaknade upp till ett grått och regnigt Stockholm idag. Det hindrade mig däremot inte från att genomföra min obligatoriska joggingrunda. Med regnet piskande i ansiktet och vinden vinandes i öronen avverkade jag mina 6 km - en inte alltför angenäm springtur.

B2 hade överlevt natten på min stenhårda bäddsoffa (har iaf hört att den inte ska vara nå vidare gästvänlig, men jag har dock aldrig sovit i den själv) så efter en stadig gröt-frukost och en kopp kaffe bar det av in till stan.

Regnet ville inte ge med sig så vi sökt skydd inne på mitt nya favorithak, Café aveny på Kungsgatan. Definitivt värt ett besök för er som aldrig varit där.  Mysig atmosfär, snygg inredning och fräscha toaletter väger upp det faktum att en kopp vanligt svart kaffe kostar hela 25 spänn (!) Och jag vågar nästan (med betoning på nästan) påstå att de har Stockholms godaste räksallad :)

Lite shopping hann vi också med. Jag lyckades till min stora glädje hitta någonting som skulle kunna fungera som kaffefilter-ställ inne på "Berry details". På samma affär köpte jag även två små värmeljushållare med sugproppar som ska få äran att lysa upp mitt badrum :)

Med lite hjälp från B2 har även lyckats konstatera att det är kungen som är orsaken till kollektivtrafikens rent ut sagt ohumana priser! Han är helt enkelt för dyr i drift, hett Carl-Gustaf...


    

Kommentarer
Postat av: Parre

Haha, vad härlig du är.. en kaffe för hela 25 spänn! planerna inför sommaren har satt fart, blir en salig blandning av grillpartyn och andra glada fester, kommer inviga dig i min värld i sommar - och då kommer du med andra ord att få en fullspäckad sommar, då är det nämligen "ladies night" varje kväll!

2008-03-02 @ 15:51:54
URL: http://parris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0