Ska det va så ska det!

Imorse, efter en inte alltför trevlig springtur pga rinnande näsa, tog jag på mig spenderarbyxorna och åkte in till stan.

Hur många minns mitt senaste, minst sagt misslyckade, frisörbesök då jag försökte vara ekonomisk (läs: snål) och bokade tid hos en frisörskola med klippning för 80 spänn? Jag lärde mig av det misstaget vill jag lova. Denna gång blev det därför ett mycket angenämt besök på Hair studio på Östermalm med trevlig personal och gratis kaffe. Ska det va så ska det :)

Tyvärr gick det inte helt enligt planerna. Jag blev inte blond som jag hade tänkt mig utan ljusbrun - resultatet av många täta blonda slingor blandade med det tidigare mörka. Men whatever, det blev snyggt och jag är nöjd och det är väl det som är huvudsaken. Enligt frisören är vägen tillbaka till blondin en process i flera steg och man är tvungen att ljusa upp lite i taget för att det inte ska bli att se "hemfärgat och onaturligt ut" som hon uttryckte det. Det kanske ligger något i det :) Så jag hoppas på en sommar med mycket sol och sen till hösten tänkte jag boka tid igen och bleka ytterligare.

Efter två timmar i frisörstolen promenerade jag till Drottninggatan för att inhandla en nya mascara. På H&M hittade jag min favorit bh-modell i plommonlila som jag bara var tvungen att köpa tillsammans med ett par trosor i samma färg.

På vägen hem gjorde jag en avstickare in i skolan och konverterade vår uppsats till pdf (Gud va jag måste fixa senaste "word"). Nu är iaf allt skolarbete överstökat och jag är helt ren till på måndag då nästa kurs börjar. Så därför ska jag titta på film i helgen. Mycket film :)

Visst ja, jag kanske borde lägga in en bild på mitt fina, nya hår men jag tror inte jag gör det eftersom alla blider jag har tagit har sett ut nästan precis som innan. haha! Och i sådana fall skulle ni ju tro att jag betalat 900 spänn för ingenting och så roligt ska vi inte ha det ;-)

Ni får en bild på mina plommonlila underkläder istället





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0