Springtur i strålande sol

I morse när jag vaknade sken solen. Den sken så starkt att små solstrålar letade sig in under den mörka persiennen rakt i mitt ansikte.

På med springskorna och ut i det vackra vårvädret :)

Med solen i ryggen och tuggummipop i öronen sprang jag de dryga 5 kilometrarna runt knutso-tjärn. När man har "sprungit ihop" så pass mycket kondition att det inte längre är alltför ansträngande så finns det inget underbarare än att jogga. När man kan njuta av vädret, fågelkvittret (som iof inte hörs speciellt mycket pga ljudet från mp3-spelaren) och omgivningen i stort. Folket man möter, hundar som skäller och inte enbart känna den där ihärdiga blodsmaken i munnen, de domnande benen och den gnagande "är-jag-inte-framme-snart-tanken".

Nej, nu ska jag duscha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0