Tall ships´ race - Aalborg 2004

Ibland saknar jag cirkusen. Alla ställen man fick resa till och alla människor man fick träffa. När vår/sommar nalkas brukar jag alltid tänka på Danmark dit vi åkte veckan innan jag skulle fylla 18. Det var en roligt resa på många sätt, även om den hade sina brister med mycket tjaffs och mer skitsnack än jag någonsing varit med om i vår lilla förening, allt pga att vi revolutionerande tonåringar ville ut och festa på kvällarna men inte fick för vissa ledare medan andra tyckte det var okej. Det resulterade tillsist i att de slutade bry sig och vi fick göra precis som vi ville, vilket blev minst sagt galet :)

Anyway, här kommer lite bilder på en förskönad version av Tall ships´ race i Aalborg 2004. (för visst är det så att det bara är de glada dagarna som fastnar på bild)

För er som inte vet är tall Ship´s race världens största internationella kappsegling för stora segelfartyg med målsättningen att skapa ett evengemang där ungdomar från många länder med olika bakgrund kan mötas under annorlunda former och skapa nya kontakter. Man gör det genom kappsegling, vänskapstävlingar och aktiviteter i hamnarna.






1. Benny i Köpenhamn. Ett litet stopp på vägen till Aalborg för att uppträde för bla kronpronsparet
2. Aalborg
3. Båtar i hamnen
4. Goldies uppträder
5. Såhär fraktades vår rekvisita
6. Gruppbild på en del av oss
7. Jag och Ingrid
8. Marie, Maria och jag
9. PARTYGATAN! En gata med bara massa krogar
10. Liten show i hamnen
11. Tja... en marsch av nå slag
12. Scen-riggning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0