Tillbaka i Sthlm

Efter en väldigt angenäm förmiddagsfika på McDonalds med Anna-Karin satte jag mig på en fullpackad Säfflebuss mot huvudstaden. Tillbringade resan med att tjuvlyssna på telefonsamtal mellan en kvinna från Ludvika som satt bredvid mig och hela hennes bekantskapskrets (jag skojar inte, under de tre timmarna måste hon hunnit med att ringa till alla hon kände). Det var verkligen pinsamt uppenbart hur gärna hon vill framstå som en sofistikerad stockholmsbrud och hon bredde på rejält med stockholmska men kunde inte dölja dålmålet fullt ut. Det var minst sagt skrattretande. Hoppas jag aldrig blir som hon!

I Stockholm snöade det. Det snöade så pass mycket att jag inte kunde dra min väska på marken. Men jag drog ändå. För 40 spänn på "Rusta" så gör det inte så mycket om den går sönder :)

Mamma sms:ade. Trollet saknar mig. Hon har varit inne i mitt rum tre gånger och lagt sig i sängen och sett sorgsen ut :( Älskling...

Nu ska jag se på TV..


Kommentarer
Postat av: Parre

Oj, vem var det.. någon vi "känner"? Förövrigt nämen lilla mystrollet då, vad gulligt.. Skönt att känna sig så uppskattade iaf.

2008-03-24 @ 20:50:57
URL: http://parris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0