Torsdagmorgon i Rinkeby

Imorse gick jag upp redan klockan 5. Marken låg snötäckt utanför fönstret och TV hade ännu inte påbörjat dagens sändning (bortsett från tv3 som visade träningsreklam). Det är när man är uppe innan Nyhetsmorgon som man vet att man är tidigt ute...

pendel in till centralen som såklart  var smockad med folk. Jag slutar nog aldrig att vara tacksam över att jag slipper den passagen på morgonen för att komma till skolan.

Mötte Daniel vid t-banespärrarna och för första gången i mitt liv gick jag låååångt under marken ner till blå linjen som skulle ta oss till fördomarnas huvudkvarter: Rinkeby.

Mikaela gjorde oss sällskap vid Fridhemsplan och väl framme i Rinkeby letade vi reda på Rinkebyskolan för att genomföra undersökningen till vår B-uppsats, en undersökning som gick över förväntan. Merparten av eleverna (23 av 24) hade som väntat invandrarbakrund men bortsett från detta kom vi verkligen fördomarna på skam (iaf jag). Eleverna var ordentliga, engagerade och de gav oss utförliga svar på våra enkätfrågor. Det var mer än vad jag hade vågat hoppas på.

Vi lämnade Rinkeby vid nio-tiden då vi åkte tillbaka in till stan och parkerade oss på Mikaelas favorithak, John Chris. Över en kopp kaffe sammanställde vi våra enkäter och vår uppsats ser ut att kunna vara i hamn redan nästa vecka om inget oförutsett händer. Påsklov, here I come :)

 
T-banestationen                      ;-)                    Rinkeby-torg                Rinkeby-bil ;-) 

    
 Söt staty på               Rinkebygrillen          jävlar va          Grupp 7        Enkät-
 skolgården                                                    socker!                                  sammanställning
                                                                                                                                                                                                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0