Smickra mig

... Så får ni mig att göra precis som ni vill, jag lovar! Tackade precis ja till jobb i Borlänge i sommar - enbart på grund av smicker. Jag går på sådant. Och på något sätt tycks folk veta exakt vad de ska göra för att få mig dit de vill...

Så... alltså... Sju veckor i sommar kommer jag att tillbringa på Borlänge tidning (en vecka som reporter och sex veckor som planerare). Var tveksam i början men vid närmare eftertanke så är det kul att prova på något nytt. Har även hört att borlängeredaktionen ska vara en schysst samling människor...

Min första tanke var: ånej, en halvtimmes bussresa varje morgon! Sedan slog det mig: Det tar för sjutton en hel timme att ta sig till tidningen jag vikarierar på här i Sthlm... Tur att jag har bott här ett tag nu och vet hur det känns med dötid på tåg och bussar. hahahaah!
Dock går bussarna i Dalarna liiiiiite mer sällan än de här i Sthlm.. Hoppas det finns något bra gym i Blge att fördriva tid på...

En positiv sak är iaf att jag lyckades förhandla upp lönen en tusenlapp så att jag kan köpa busskort. hahahaha!

Nej, nu ska jag ta mitt pick och pack och åka in till centralen där bussen hem till Ludvika snart går :)


Kommentarer
Postat av: Bill Awesome

Du tycker... en HALVTIMME... är mycket restid? :P Riiiiiiiiiiight...

Anyways, fett najs att du har jobb i sommar då!

2009-04-07 @ 08:08:18
URL: http://billawesome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0