Dagens skämt:

Efter en tur in till Huddinge centrum är jag på väg hem. Har precis klivit av bussen när en mörkhyad man kommer fram till och borrar sina svarta ögon rakt in i mig.

Mannen: "Vad ska man göra för att få prata med en vacker flicka?"

Jag tittar mig om för att se vilken vackra flicka han menar.
Jag: Ursäkta?

Mannen: Du är så vacker!

Jag biter mig hårt i läppen för att inte brista ut i gapskratt. Mitt hår år flottigt och hopslängt i en slarvig knut på huvudet. På ena kinden lyser en stor röd finne ilsket och jag har inte hunnit slänga på varken mascara eller läppglans.


Tack, det är alltid kul att få komplimanger. Men kom igen! Vacker är inte direkt något ord man skulle koppla ihop med mig i dag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0