Mitt år 2009

Det är inte klokt vad tiden går fort. I dag är det nyårsafton och det firar vi med dunder och brak med middag/fest inne i stan. Ska bli jättemysigt!

Jag ser tillbaka på 2009 med väldigt blandade känslor. På grund av min knäskada så har det senaste halvåret varit ganska tufft eftersom jag inte har kunnat klättra i rep och träna akrobatik vilket är en så himla stor del av mig. Men när jag går igenom bilder från året så inser jag att jag även har hunnit med att ha en hel del kul och 2009 framstår med ens som ett väldigt bra år. Och det är ju det som fastnar på bild som man alltid kommer att minnas, eller hur :)

Här är mitt år i bilder. Favoritbilder som jag blir glad av, minnesvärda ögonblick och även en del tokiga bilder som jag tidigare inte har vågat publicera. Enjoy:

Januari:
En ganska händelselös månad. Slet i skolan. Fick även besök av lillebror från Uppsala.


Februari:
Präglades av fest (om man får tro mina bilder). Men det är ju å andra sidan nästan bara när det vankas party som jag tar fram kameran.
Började även som vikarie på Mitt i.

Besök i Ludvika. Denna bild är minnesvärd då mina två söta vänner fick för sig att gräva fram uttern på Garvans Torg efter en blöt kväll på krogen :)



Vi spelar biljard. Eller något i den stilen... haha!


Mars:
Minns jag inte så mycket från. Jobbade en del. På bilden är jag på väg hem från Mitt i:s redaktion och det snöade en jättemycket.



April:
April var en minnesvärd månad. Jag minns inget specifikt som hände men jag hade väldigt roligt. Just ja, påsk var det va?


Fick besök av Sofie för första gången. Vi återupplevde gamla minnen vilket var himla kul :)



Vi sjöng karaoke...


.. och jag byter saliv med Bill. Av någon anledning lyckades detta ögonblick fastna på kort...



Ännu ett favoritkort. Påskdagsparty då Ida och Jon absolut skulle bestiga fontänen :)



Vi avslutade månaden med Valborgsfirande hos lillebror i Uppsala.


Maj:
Denna månad satt jag och slet med min C-uppsats. Hann även med en del annat..


...Besök av mamma och Ulla till exempel.



Vi "firade" Idas sista dag i Sverige med en heldag som bland annat innefattade en tur med djurgårdsfärjan.

Juni:
Åkte hem till Ludvika för att jobba på Borlänge tidning. Gjorde comeback som cirkusartist i Ludvika minicircus 25-årsjubileum. Firade Midsommar och umgicks med de få vänner som bor kvar...


25-årsshow. Det hugger till lite i hjärtat när jag ser den här bilden. Undra om jag någonsin kommer kunna göra sådär igen?



Jag, AK och Jon slog rekord i sushitillverkning!



Midsommarfirande.


Juli:
Jobb och Ludvikafest. Eller den kanske var i slutet av juni när jag tänker efter? Strunt samma, det får stå med här ändå!


Sommarens i särklass underbaraste dag/kväll!



...Vi grillade vid Skuthamn. Jag älskar den här bilden!


Augusti:
Sista månaden med helt knä. Denna månad var också årets bästa. Jag fyllde år, vi var i Luleå och hälsade på släkt och bäst av allt: Jag och AK åkte till Rom!


Lule skärgård.



Med farmor och bröder.



Jag och AK i Rom



Vi förbereder oss inför besöket i Vatikanen. Man får ju inte visa någon hud (vilket vi insåg senare var lite överdrivet). Hahaha, jag bara älskar den här bilden!



Grillning i Rålis. Ett par dagar innan den ödesdigra fotbollsmatchen där jag krossade knät.


September:
Hade jag helst velat slippa! Ambulansfärd, operation, kryckor... You name it! Tror faktiskt inte att jag har några bilder alls från denna månad!

Oktober:

Det känns lite lättare men även denna månad var tung. Jobbar med examensarbetet. Firar Halloween (eller var det i början av november?)


Besök i Ludvika. Första utgången sedan knäskadan och jag lyckas med konststycket att INTE förvärra den :)



Halloweenfest


November:
Börjar min praktik på Expressen. Underbart! Sedan minns jag inte direkt något mer...


På ryss-fest med Eric.

December:
Jobb och jul i Ludvika. Bilderna skippar vi för dem har ni ju nyss fått se i tidigare inlägg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0