Bannor från läsarna

Jag vet inte hur många av er som är medvetna om att jag faktiskt aldrig tidigare har jobbat som reporter utan mest suttit bakom redigerarspakarna hittills. Så ligger det till i alla fall. Därför blev jag en aning chockad när det gick upp för mig hur mycket konstiga läsare det finns därute. När jag kom till redaktionen i går morse möttes jag av ett mail relaterat till denna artikel:

www.dt.se/nyheter/borlange/article444267.ece

Sammanfattningsvis är det en snyfthistoria om familjen Ivarsson som fick sin nya pool sönderskuren av okända gärningsmän.

Mailskrivaren klagade på att jag inte berättat i min artikel om poolen hade ett poolskydd eller inte.
Mailet innehöll bland annat följande:

"...Om nu familjen Ivarsson varit ansvarsfulla och försett poolen med ett skydd så kan man förstå deras ilska.
MEN hade poolen inget skydd, ja då får man väl ta och ge en ros till de personer som skar sönder den.
 
Dessa utomhuspooler är rena dödsfällorna för små barn, djur, ja även för vuxna i vissa fall.
Finns inget skydd på poolen så kan t.ex. en katt, eller ett litet bortsprunget barn ramla ner och drukna.
 
Allmänbildad och påläst som du säkert är Frida som är journalist så vet du säkert att detta har hänt flera gånger samt att dessa pooler är föremål för utredning hos om det är Länsstyrelsen. PGA att de är farliga.
 
Är det för mycket begärt att artiklar i tidningen skall vara grundliga och genomarbetade???"

...
Ja, vad säger man? Ska man skratta eller gråta?

Kommentarer
Postat av: Tobias

En av anledningarna till att jag (försöker) redigera i sommar, trött på de där jäklarna.

2009-07-02 @ 09:04:15
URL: http://horseheadedfleshwizard.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0