Bor man hos Frida blir man en överlevare :)

Mamma sa till mig innan jag åkte: Inte en chans i världen att dina blommor lever, Frida!

Själv var jag övertygad om motsatsen. Dom är tåliga, mina blommor. Dom har lärt sig att dom måste. Hos mig får man väldigt sällan vatten om man är en blomma.

Självklart hade jag rätt. Dom stod där i fönstret mitti i solen med alla blad i behåll. Aningen gula på sina ställen men vid liv. Nu har dom fått lite vatten och blivit förflyttade från mitt soliga fönster.. Nu vet jag alltid att jag inte behöver vattna dom mer än en gång i månaden för att dom inte ska dö ;-)


Just nu ligger jag i min säng och är nöjd med livet. Jag har fått min glass (det var ananas-vecka! min favoritsmak) och jag har länsat Hötorgshallen på torkad frukt... Dessutom har jag rensat bort all post som låg innanför dörren. Det var ingen liten hög vill jag lova...

Hoppas vädret håller i sig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0