Min hemska hemresa



När klockan hunnit bli 17.30 var det dags att lämna redaktionen och bege mig hem till Ludvika. Skönt - borde jag har tyckt. Kruxet var dock att det regnade som in i norden! Det riktigt vräkte ner.

Eftersom jag hade ett tåg att passa (för att slippa tvingas vänta i Borlänge till kl 20) så var det bara att bita i det sura äpplet och bege mig ut i kaoset. En vänlig själ försedde mig med ett redaktionsparaply :)

Det hade hunnit komma ca 1 dm regn. Jag skojar inte! Lågskor och vatten upp till vristerna. Efter en stund gav jag upp idén om att försöka komma fram åtminstone någolunda torr till stationen.

Stannade vi jordgubbsståndet där tjejerna höll på att plockaa ihop för dagen. Fick två liter för 15 kronor. "Bara vi får komma härifrån", som dom sa. Tack och bock :)

Kom hem 18.45, lite sådär lagom grining, för att upptäcka att det röks vattenpipa och dricks rödtjut på altan. Det skulle mamma inte ha gillat.

... och som den gnällkärring och glädjedödare jag är ska jag nu gå ut och säga åt dom att stänga av musiken och tona ner sig några hekto så att en hårt arbetande journalist kan få sin skönhetssömn ;-)

Kommentarer
Postat av: lisa

hahaha, låter ju riktigt mysigt med vattenpipa.. :) det har jag en här hemma.. får ta och smoka den lite när du kommer till stan.. :P gott med bubbar.. mmm här nere är det asdyrt.. kram kram

2009-07-09 @ 08:52:14
URL: http://lovelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0