En dag med på tok för mycket onödigheter



Denna dag varit lång och innehållit en hel del onödig dödtid - förmodligen eftersom jag är en obotlig tidspessimist. Bussen till Borlänge startade 06.40 från Ludvika station och anlände 07.20. Fem minuter tog det för mig att hitta Borlänge tidning vilket innebar en halvtimmes lång väntan på en bänk mitt i centrala Borlänge. 

När jag fram mot slutet av dagen var klar med mina två artiklar och därmed sysslolös så blev jag hemskickad. Klockan var då cirka 16.15 och jag hade precis missat bussen och därmed blev jag tvungen att vänta på nästa som gick en timme senare. 

Alltså seriöst? Ett busskort í Dalarna kostar lika mycket som ett SL-kort och Stockholms lokaltrafik levererar tusen gånger bättre! För 790 spänn förväntar jag mig inte att behöva vänta en hel timme när jag har missat bussen. (Ursäkta om jag låter som en bortskämd stockholmare.)

Dessutom: Grädden på moset blev när jag klev på bussen 17.25 och insåg att den jäveln gick över Ickerberget (det tar alltså en timme till Ludvika vilket kan jämföras med direktbussens 40 min).Yes!

Men men... Det var i alla fall kul att jobba :) Nästan värt allt som gick fel i dag.
Det blir en bättre dag i morgon. Då ska jag ta en senare buss + att jag ska på bio med AK och äntligen få se "Män som hatar kvinnor".

Detta lyckades jag åstadkomma i dag. Inget mästerverk direkt men ändå:
http://www.dt.se/noje/peacelove/article442020.ece

Kommentarer
Postat av: Amalia

Hej frida! Läste din kommentar på Blondinbellas blogg och jag hade samma åsikter om henne som du, att hon var en blåst blondin, men hon är ju riktigt klyftig kvinnan!

Btw, ja, lokaltrafiken i Dalarna är inte den bästa! Jag bor själv i Dalarna, i falun och jag vet vad du menar=P



Ha det bra nu tjejen:) Kram

2009-06-23 @ 09:10:44
URL: http://viperladysalsa.blogspot.com
Postat av: Bill

Missar jag bussen på en söndag får jag vänta 2h :D



Är blondinbella verkligen gammal nog att bli kallad kvinna? Hon är väl inte ens 18? Elluuurr??

2009-06-24 @ 14:19:17
URL: http://billawesome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0