Gnällungar!

Sitter på bussen på väg hem. Framför mig: Ett stycke barnfamilj bestående av två små blonda lintottar och en svartrockande tonårsmamma som jag liksom i går hade oturen att dela färdmedel med.
Bråkigare barn var det länge sedan jag såg. Fast vem som helst skulle förmodligen vara ett problembarn med en sådan mamma - och då syftar jag inte på hennes utseende.

Inte för att jag är någon expert på barnuppfostran men till och med jag fattar att hennes ständiga gnällande och högljudda, arga bannor triggar ungarna. Coola ner några grader så ska du se att de inte tycker att det är lika roligt att jävlas med dig längre.

Nej, nu ska jag umgås lite med min ipod och därmed skona mina stackars öron från barnskrik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0