Ludvikafesten dag 2


Så här glad var jag när jag fick en kram av min stora idol. Dock kände jag mig som tio år ;-)

I går gjorde jag min sista dag som reporter på Borlänge tidning. Måste faktiskt erkänna att det känns lite tråkigt. Det är roligt att skriva. Nu väntar sex veckor som dagplanerare (redigering) vilket egentligen är det jag gillar allra mest. Dock har jag ännu inte klart för mig om jag ska planera bara BT eller både BT och Södran. Men det löser sig nog.

Tog pappas bil till jobbet i går så att jag skulle hinna hem tidigt till Ludvikafesten. Att hitta en parkering var dock lättare sagt än gjort pga alla avspärringar. Snurrade runt i säkert 20 minuter. Hem kom jag däremot i god tid tack vare att jag fick sluta redan kl 16. Fast det hade jag förtjänat iom att jag skippade lunchrasten både i går och i torsdag.

Vi träffades kl 18 hemma hos AK och Jon där vi drack ett glas vin. Därefter väntade Ludvikafestens STORA höjdpunkt: Magnus Carlsson! Min stora idol sedan typ alltid ;-) Helt underbart var det! (Nej, jag brukar inte vara den som praktiserar idoldyrkan i vanliga fall).

Kvällen fortsatte med middag på "Piren", Ebba Gold, öltält och The Poodles. Träffade en hel del gamla bekanta och även samtliga familjemedlemmar. Jag vågar nästan påstå att jag var nyktrast i familjen Nilsson denna kväll. Haha!


Några njöt av festligheterna från högre höjder :)


  
1. Magnus Carlsson
2. På Piren
3. Kärt återseende av klasskompisarna Anna och Marie

  
1. Lyssnar på Ebba Gold
2. AK och Sofie vid Pirens båthamn
3. Mina föräldrar hade hittat till öltältet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0