Raindrops keep falling on my head



Glad midsommar till er alla. Fast så värst glad vet jag inte om den är. Blommorna, som vid fint väder skulle ha plockats och bundits till kransar, ligger dubbelvikta under tyngden från regndroppar i diken och rabatter. Om det ändå kunde få vara lite fint väder. Snälla! Det är ju bara midsommar en gång om året...

Men nu ska vi inte deppa. Jag befinner mig trots alla i Dalarna: Midsommarfirandets högkvarter där spelmän i randiga landskapsdräkter pumpar sina dragspel oavsett väder och majstången reses och dansas runt i regnkläder och gummistövlar om så krävs.

Ikväll vankas det sill och snaps. Nubbevisor (som jag snart ska fixa fram) och jordgubbar i mängder. Det blir nog en bra midsommar. Vi har ju trots allt en inglasad altan ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0