Mysteriet med den hemlige beundraren

I morse gick jag hemifrån kl 7. När jag öppnade dörren kände jag att det hängde någonting på handtaget. Det var ett paket med grönblommigt papper och lila snöre. På paketet satt en lapp: "Till dig" och ett hjärta...

Jag öppnade paketet och hittade en pocketbok. En engelsk Sherlock Holmes-deckare. Vad sjutton jag nu ska med en sådan till...

Det känns lite olustigt. Kanske är jag bara paranoid men tanken på att någon har varit utanför min dörr sent på kvällen och hängt dit ett paket gör mig aningen rädd. Det är obehagligt. Eftersom jag kom hem halv 11 igår kväll så innebär det att någon varit där mellan 22.30 och 6.30.

Vem kan det vara? Det måste nästan vara någon som bor i mitt hus för man kommer ju inte in genom porten utan bricka (såvida man inte står och väntar på att någon ska komma och öppna).

Jag känner mig inte trygg hemma ikväll...


Kommentarer
Postat av: Mr. Symmetrical

Hmm, Gideoniterna kanske breddar sig och inleder utgivning av andra klassiker vid sidan av Bibeln? Teorin är trovärdig om du betänker att Gidoniterna utan problem faktiskt kommer in var som helst, inte minst i hotellrum för att smyga ner ett stycke sci-fi i lådan.



Eftersom det är ett hjärta ritat där tror jag inte du behöver oroa dig, kompis. Penguin är ett rätt vanligt förekommande förlag i kurslitteratur, du känner ingen som läst engelska på sistone? :)

2009-03-20 @ 22:28:10
URL: http://horseheadedfleshwizard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0