Underbart och inte fullt så underbart

Gissa vad?! TV4 sport visar Leksand - Södertälje-matchen på fredag! Jag är överlycklig! Kommer sitta som klistrad framför tv:n. Egentligen skulle Anna-Karin kommit på fredag kväll när jag slutat jobba men hon kommer på lördag morgon istället och tur är väl det för det hade nog krävts en hel del mutor för att få henne att titta på hockey en fredagkväll ;-)

Idag bestämde jag mig för att vara effektiv så jag gick upp kl 8 och åkte och simmade. Eftersom jag kände mig så full av energi hade jag velat simma 2 km MEN det kom olyckligtvis en gymnasieklass dit. Killarna (ett stimmigt gäng) höll sig till avspärrningarna för "skolor" men de fem flickorna i klassen började simma i motionsbanan tillsammans med oss andra, påhejad av läraren. De simmade i klunga, ganska sakta och stojade och skvätte vatten på varandra. Riktigt sur blev jag! Så jag nöjde mig med 1,5 km...

Dagens lärdom: Simma INNAN kl 9 om du vill slippa irriterande skolklasser!

Idag måste jag skriva klart min ekonominyhet. Grejen är den att jag måste ha en till intervjuperson eftersom vi är tvungna att ha två. Jag kan inte för mitt liv komma på någon mer att intervjua. Jag har pratat med en privatekonom på Swedbank och jag skulle iof kunna prata med en ekonom på någon annan bank bara för sakens skull, men det känns ganska onödigt. Lite kaka på kaka liksom....
Hjälp någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0