Om jag var prinsessa så vore jag snygg



Om jag var prinsessa, vore jag snygg då? Vore jag kronprinsessa skulle jag absolut vara jättevacker, det är jag övertygad om.

För vår Victoria, prinsessan med stort P, hon är inte snygg och jag förstår inte hur någon levande varelse kan låta bli att dela min åsikt. På bilden ser vi tydligt den spetsiga hakan, de små plirande kolnyanserade ögonen och en upptagen, stressad kvinna som skulle må bra av att prova Olays nya anitrynkkräm.

Ändå slukar vår tronföljare beröm från hela världen. I gårdagens Expressen beskrivs vår prinsessa som "en av Europas vackraste kvinnor", en utnämning som skulle göra mer rättvisa om den anspelade på Hanna Graaf eller Carolina Gynning. Till exempel. I brittiska medier får Victroia beröm för sina vackra armar och snygga ben. Jag undrar var de får allt i från?

Är det fjäsk? Är det respekt? Är det underkastelse? Är detta anledningen till att våra små älsklingar i kungahusen inte kan beskrivas annat än med alla superlativ som finns, ett faktum som gör att en ankunge, en helt vanlig kvinna, förvandlas till en vacker svan? Eller har hela Sveriges befolkning fått grus i ögonen?

Jag ska helt klart bli prinsessa i nästa liv...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, men Frida de kanske gillar spetsiga hakor?

2009-10-29 @ 14:23:54
Postat av: Anonym

/Malin

2009-10-29 @ 14:24:32
Postat av: David

Om du nu är seriös med detta....



Jag tycker Victoria är ganska söt. Andra kanske tycker hon är snygg, vissa ful, andra het osv. Är inte det rätt skönt? Att man kan vara snygg och ful på samma gång?

2009-11-03 @ 14:36:30
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0