Film film film

Känns som om mitt liv kretsar runt film för tillfället. I går var det dock ingen skola men jag och Tobias fixade filmvisning på egen hand då vi gick och såg Snabba cash som var en helt underbart snygg film. Den var filmad precis så som jag älskar med riktigt mycket överexponerade närbilder och häftiga kameravinklar :)

I dag såg vi "Mästerman" av Victor Sjöström. Den klart bästa filmen jag sett av honom hittills. Det var verkligen en upplevelse i särklass då vi hade livemusik besående av en pianospelande man som satt längst fram och klinkade. Så sjukt imponerande! Tänk att spela piano i en timme och 45 minuter! Snacka om möra fingrar man måste ha efteråt!

I morgon är jag ledig. Ska träffa David en sväng men annars inga planer. Ska väl försöka slänga i väg lite fler jobbansökningar också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0