Inte utan min DN

När jag berättar att jag brukar gå upp 05.30 för att gå till gymmet brukar mina åhörare inte vara sena att höja på ögonbrynen. Jag har blivit kallad "galen", "störd", "knäpp" och "vrickad" men även superlativ som "driven", "ambitiös" och "disciplinerad".

Och som den driftiga människa jag faktiskt är (ibland) vill jag såklart utnyttja min tid maximalt och brukar därför kombinera min löpträning (numera powervwalk på löpbandet) med läsning av DN. Jag slukar nyhetsdelen på ca 50 minuter och det är också så länge min konditionsträning pågår.

Ibland händer det att jag vaknar på morgonen och dörrmattan gapar tom. I dag var en sådan morgon. Det som sker är att jag, riktigt irriterad, byter och till träningskläder, bäddar sängen och sätter mig i soffan, stirrar på klockan i väntan på mitt träningssällskap. Ibland sittar jag en kvart utan att någon DN dimper ner i brevinkastet. Då ger jag upp och går till gymmet ändå och genomför ett urtråkigt träningspass! Sen är resten av dagen förstörd. Speciellt när man kommer hem, kokar havregrynsgröt till frukost och sedan inser att mjöljen är slut. Då är VERKLIGEN dagen bortom all räddning!

Frågan är dock: kan man ringa till kundtjänst och klaga på att tidningen är sen när den inte ligger på sin plats på dörrmatten kl 05.30?

Kommentarer
Postat av: emelie

de är så dramatiska de där sjukgymnasterna! haha. :)

jag har en kompis som är färdig sjukgymnast nu om en månad och standard med löpning är väl ca 12 veckor men att jogga korta sträckor rakt fram ska inte vara några problem efter 8 veckor om man har uppnåt full rörlighet, sträckning, ingen svullnad osv. men som sagt de flesta sjukgymnaster verkar ha 12 veckor som någon form av standard...

och ja jag håller verkligen med. det är frustrerande när man vet att man kan fast man inte får! :)

2010-05-07 @ 17:57:30
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0