En bit av mitt liv

Jag har en trogen skara läsare som är inne här och kikar trots att min blogg i dagsläget är lika död som en tegelsten. Så det här inlägget är till er...

Livet passerar som en landskapsvy från ett tågfönster och dagarna är luddiga och överlappar varandra. I mitt liv är det alltid måndag och fredag, måndag och fredag, måndag och fredag... I dag är det lördag men alldeles för snart ska ni se att det är måndag igen.

Detta ska inte bli ett abstrakt och filosofiskt poänglöst inlägg utan jag tänkte delge er lite bilder från min fredagskväll som jag ägnade åt att spela biljard vid Fridhemsplan, äta nattkebabsallad på Falafelkungen på Sveavägen och bevittna mina grannars vinst i Postkodlotteriet som jag dessvärre inte själv är med i.

  

I dag har jag spenderat en alldeles för stor del av dagen i min sköna säng och försökt lära mig konsten att njuta av livet vilket enbart resulterade i rastlöshet. En rastlöshet som förde mig till BEA (en underbar ica-butik belägen i Svedmyra) där jag botaniserade bland krimskramset på undervåningen. BEA är affären som har ALLT du behöver innan du ens vet att du behöver det! :) Som den här underbara servettlådan som var tvungen att få följa med mig hem i sällskap av ett vitt trähjärta som passade alldeles förträffligt på min vita vägg. En liten detalj som syns men inte för mycket :)

 

 

Fick en inbjudan ut till Johan på Runmarö i kväll men avböjde eftersom jag är alldeles för inställd på att stryka tvätt (som legat i en Ikeakasse på golvet i en hel vecka) och (trumvirvel tack) BAKA BRÖD! Ja, ni hörde rätt. JAG ska baka bröd. Önska mig lycka till så önskar jag er allihop en mycket angenäm lördagkväll.
Vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0