Prinsbröllop och Täljehäng

"Oj, han börjar bli skallig" chattade Susanne mitt under pressläggningen när William och hans Kate gled upp vid altaret flankerade av en enorm skog (vilket Susanne även varit vänlig att upplysa mig om). Av någon anledning ville inte min dator visa livesändningarna från det brittiska bröllopet och i min frustration över detta glömde jag bort att webbgodkänna ÖN.

Det är något visst med kungabröllop, oavsett om man är monarkist eller inte. Kanske är det all pompa och ståt och hela den övermänskliga grejen som medier och alla otaliga prinsessagor blåser upp det till. Av någon anledning är det bara accepterat att ha fjäder i hatten eller medalj på bröstet om man är av kunglig börd. Jag önskar att jag kunde spatsera längs Drottninggatan i lång sidenklänning utan att bli uttittad.

Prins William är inte snygg. Inte på en fläck (och prins Harry är om möjligt ännu mindre sexig). Så man kan lugnt påstå att Kate tog honom för pengarnas skull. Det är åtminstone min analys.

Nog om detta... Och nog om det mesta för jag råkar inte ha någonting av vikt att förtälja er, kära läsare. Kvällen har spenderats i Södertälje med David, Tinka m.fl. Vi har köpt ett "tält" till Davids bil, ätit middag på Crazy town och återigen har jag fått stryk i Buzz. Dags att köpa ett playstation och tjuvträna lite :)

David skyddar sin lilla bebis mot pollen ;-)





 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Pengar har hon redan. Däremot spelar säkert statusen in. Prinsessa och hertiginna som hon ju blir!

http://blogg.aftonbladet.se/nystrom/2011/05/williams-flint

2011-05-01 @ 21:44:48
URL: http://blogg.aftonbladet.se/nystrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0