Gino

Min envisa förkylning ville inte ge med sig vilket resulterade i en hemmahelg där feber sällade sig till snuvan och hostan under lördagen. Som tröst masade jag mig iväg till affären för att inhandla ingredienser till världens godaste (och nyttigaste) efterrätt, Gino, vilken jag avnjöt med en klick vaniljyoghurt och filmen "Junior" (en nostalgitripp tillbaka till glada dagar i Ludvika då jag och lillebror var stumkunder på numera nedlagda Videocenter där vi hyrde samma filmer. Om och om och om igen).

Fridas Gino:
Blanda jordgubbar, b
jörnbär, hallon, kiwi, honungsmelon och ett skalat päron i en ungssäker form.
Riv över mörk choklad (gärna med mintsmak).
Grädda i ugnen på 220 grader i cirka 10 minuter.
Tillbehör: Vaniljyoghurt med valfri fetthalt


Kommentarer
Postat av: Sofie

mm det låter riktigt gott! vi borde ha det som efterrätt till vår tapas nästa gång :)

2011-08-25 @ 11:46:36
URL: http://soffieka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0