Varning för Nicke

Jag fick ett sms i dag vid lunchtid med texten: "Tja, hur är läget?". Numret var för mig okänt och som journalist borde jag självklart ha googlat det men av någon anledning gjorde jag aldrig det. Det kändes på något vis lite kittlande och spännande att skriva till en alldeles okänd människa som man varken har namn eller ansikte på.

Han hette Nicke, visade det sig. Han var 30 år, bodde i Stockholm och jobbade som lärare. Han frågade efter tre bra egenskaper hos mig och jag nämnde bland annat att jag är alldeles för godtrogen och har svårt att tro ont om människor varpå han svarade med en smajlgubbe och texten "man ska passa sig för att vara för snäll för det finns idioter överallt som utnyttjar det". 

... Närmare bestämt idioter vid namn Nicke med telefonnummer 076-20 75 608 och som har som hobby att trakassera unga kvinnor! Det förstår jag när jag äntligen kommer mig för att surfa in på google och läser andra tjejers varnande blogginlägg. Och samtidigt som det känns sjukt obehagligt så kan jag inte undgå att bli lite smickrad över att ha kvalat in bland alla blonda snyggingar som Nicke tydligen tycker  är värda att trakassera, även om urvalet baseras på en stalkers omdöme.


Kommentarer
Postat av: Lenita

Nej inte mig i alla fall... jag tror inte det är någon fara! Men visst är det sjukt obehagligt!!!

2011-01-03 @ 20:56:41
URL: http://lenitaw.blogspot.com
Postat av: Berglund

Ligger ditt nummer ute nånstans på nätet? förutom på hitta/eniro?

2011-01-03 @ 22:16:26
Postat av: Sofia



Yo Frida!

Om denna snubbe googlar sitt eget nummer har han nu namn, adress, telefonnummer och bild på dig...



Samt kan följa ditt liv på bloggen...

Inte helt nice!

2011-01-04 @ 20:06:45
Postat av: Berglund

aaah det är kanske det han hoppas på, att bli uthängd såhär med nummer för att kunna googla det å sen bli ännu mer slemmig :(

2011-01-05 @ 11:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0