Semester del 2: Dala Floda

Efter fem dagar i Västervik tog vi en liten nostalgitripp till Gustavsvik i Örebro, min barndoms absoluta favoritcamping vilket den fortfarande kvalar in som, dock inte längre tack vare äventyrsbadet utan numera är det gymmet och 50-metersbassängen som lockar träningstokiga lilla jag.

Efter ett tufft gympass följt av en kilometers simning lämnade jag familjen och husvagnen och tog tåget till nästa, betydligt mindre bekväma, campinganhalt i Dala Floda där Johans spyorangea 50-talstält väntade med sina blommiga gardiner. Turligt nog anlände jag när det värsta regnet dragit förbi och lördagen blev till och med riktigt fin med akro, stutsmattehoppning, eldshow och logdans. Ett riktigt lyckat läger med andra ord.



  
  



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0