Halsont och releaseparty

Halsont är ett förrädiskt tillstånd. För det första så känner man sig inte särskilt sjuk utan flänger runt precis som vanligt vilket oftast resulterar i en lång utdragen period av värk följt av hosta och snuva. För det andra så inbillar man sig att halstabletter botar halsont snarare än lindrar för stunden och man knaprar och suger slut på flera påsar vicks om dagen. I mitt fall är det den med hallonsmak som konsumeras flitigaste och nej, jag är inte helt ovetande om att jag lika gärna skulle kunna äta godis. När det kommer till halstabletter är det nämligen bara Zyx som verkligen hjälper (och bedövar dessutom hela käften på kuppen).

Till det förrädiska med själva halstabletterna: De resulterar i 99 procent av fallen i magont. Magont i sin tur innebär inget kaffe  (åtminstone inte utan mjölk) och inget kaffe är lika med huvudvärk och brist på koncentration. Det jag försöker säga är alltså att halsont är början till en OND cirkel som kan rasera hela din tillvaro. Åtminstone i mitt fall eftersom jag inte får träna :( Det är det värsta av allt!

I dag lämnade jag grabbarna till sitt öde och smet tidigt från jobbet för att gå på releasepartyt av Pers bok på Utrikespolitiska institutet (bara namnet låter ju jätteflott). Det var trevligt men synd att det var på en måndag för jag var nog inte den enda som inte var på partyhumör ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0