Trollet

 

Det sägs att djur inte är rädda för döden. Vad vi nu har för belägg att påstå någonting sådant.  Jag kan inte låta bli att undra, var du rädd? Visste du vad som var på gång? Jag är glad att jag slapp vara med. Glad att jag slapp se dig sitta där i din korg, den sista dagen på ditt liv. Med dina kloka, bruna ögon, huvudet på sned och öronen på skaft, fastän du för länge sedan slutat höra. Glad att jag fick krama dig en sista gång utan att veta att det var just sista gången. För då hade jag aldrig kunnat släppa dig.

 

Jag har så svårt att förstå att du inte finns längre. Tårarna har slutat rinna men i hjärtat finns ett stort hål som aldrig kommer att försvinna. Men den glädjen du har skänkt oss i 13 år väger med råge upp den sorg jag känner i dag. Du kommer alltid vara älskad och evinnerligt saknad. Mitt lilla underbara Troll.


Kommentarer
Postat av: sofie

<3

2012-01-27 @ 19:13:44
URL: http://soffieka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0