Morgonpromenad i rusningen

T-centralen. Kryckor. Kl 07.00. Ingen vidare ekvation om man inte vill riskera att bli omkullsprungen.

T-centralen. Kryckor. Kl 08.00. Snäppet värre.

Dock lyckades jag hålla mig på benen. Jag tackar högre makter för detta.

Gick hemifrån kl 05.50 och var tillbaka 08.30. Det var i princip en morgonpromenad till Sofiahemmet och tillbaka. Stygnen (eller rättare sagt stiften) avlägsnades inom loppet av fem minuter och sedan var det över. Det gjorde inte ens ont. Och jag var inte i närheten av att svimma. Gud va bra jag är! :)

Såret hade läkt jättefint. Ni ska få se senare när jag har tagit bort kirurgtejpen. Blev däremot väldigt besviken när jag märkte att benet var lika stelt utan nerblodade kompresser som med. Hade ett svagt hopp om att jag skulle kunna böja benet ännu mer när dessa var avlägsnade men icke. Så nu är det hårdträning som gäller.

Gårdagen var för övrigt väldigt trevlig. Mikaela och David höll mig sällskap från kl 15 till 20.30 i syfte att göra klart sitt exarbete med en hjälpande hand från mig. Kändes dock inte som om vi kom någon vart så stackars Mikaela fick sitta uppe och slita hela natten. Men dom fixar det för dom är bäst!


Underbara blommor som jag fick av Mikaela. Nu är det vår hos mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0