Sängen: Dag 3

Jag börjar känna mig äcklig. Har inte tvättat håret på snart en vecka och inte bytt underkläder på fyra dagar. Mamma har fått för sig att hon ska tvinga in mig i duschen i dag men det ska vi allt bli två om. Det värker, jag tror det är i operationsärret, så fort jag sätter ner foten i marken.

Lördag i dag. Dagarna går faktiskt ganska skapligt fort. Jag tror det är för att jag har människor runt mig hela tiden. Jag är så glad att jag inte är ensam i Stockholm.

Sjukgymnastiken går sådär. Vissa övningar klarar jag galant medan andra verkligen inte alls vill fungera. Jag tror jag måste jobba på att hitta min främre lårmuskel igen för den är i princip obefintlig. Den kanske blev kvar på operationsbordet?

Mammas jobbarkompis dotter ska tydligen ha börjat jogga FEM VECKOR efter sin korsbandsoperation. Det låter ju ganska otroligt med tanke på att man inte ens ska ha släppt kryckorna då enligt läkarna och läser man rehabiliteringsbroschyrerna så ska man kunna jogga först efter 3-4 månader. Nåja, nu vet jag vad jag har att jobba mot iaf :)

Btw, jag skulle ha slängt in en bild om jag kunde men jag kommer inte åt kameran eftersom pappa tapetserar i rummet intill där den ligger (någonstans). Men jag skulle tro att det är lika bra. Jag är nämligen ingen vacker syn för tillfället! Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0