Vad är vitsen?

Läste precis en blogg skriven av en korsbandsskadad kille (jag är lite besatt, jag vet!). Han berättade om sin rehab dag för dag. Det gick bra för honom. Han började cykla efter två veckor. Slängde kryckorna efter tre. Efter sex månader halkade han på en isfläck på väg till bilen och fick börja om på ruta ett.

Jag har funderat lite. Vad är egentligen vitsen med operation? Hade jag klarat mig bättre utan?

Jag har gjort säkert tio rejäla vurpor på isgatan utanför mitt hus nu i vinter utan att förstöra några vitala delar. Hade det kanske varit bättre att låta bli att laga korsbandet och på så vis inte haft möjligheten att förstöra det igen? Har läst om folk som vittnat om instabilitet hela tre år efter operation. Var det inte instabilitet jag ville slippa?

Har dock besökt tre läkare som alla rekommenderat operation. En av dem hotade till och med att kedja fast mig vid operationsbordet om jag vägrade. Får väl hoppas att de vet vad de pratar om.

Men ibland undrar jag faktiskt....

En sak är då säker: Nu bojkottar jag alla korsbandsbloggar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0