Första april

Dagens aprilskämt:

* Började dagen med att skratta åt SL:s förbud mot foppa-tofflor som prydde en helsida i Metro. Enligt SL påverkas kretskorten i automatspärrarna av den elektricitet som bildas när en resenär i foppa-tofflor närmar sig och spärren öppnas trots att giltig biljett saknas. SL har istället utvecklat en alternativtoffel med deras egen logotype på som även kommer att utrustas med ett datachip som vältränade resenärer ska kunna använda som biljett genom att lyfta på benet och hålla toffeln mot kortläsaren.

* Årets aprilskämt nummer två stod min kära mor för. Enligt ett sms som damp ner i min inkorg vid lunchtid skulle elitserien utvidgas med innebörden att både Leksand och Mora skulle få spela i denna nästa säsong. Detta gick jag såklart inte på vilket däremot mamma hade gjort när hon läste tidningen till morgonkaffet.

* Därefter råkade jag ut för en lustigkurre till chafför på pendeltåget in mot stan. Han påstod att vi hade kommit till Tumba när vi anlände till Huddinge vilket fick samtliga passagerare att titta förvirrat på varandra i några sekunder.

* Sist men inte minst försökte David få mig att komma och titta på två killar som hånglade i en busskur utanför mitt fönster. Snacka om att jag blev besviken när jag tillslut fattade att det bara var ett aprilskämt!

HOPPAS NI HAFT EN ROLIG FÖRSTA APRIL ALLIHOPA!

Kommentarer
Postat av: Parre

Haha! Fattar verkligen inte att du kunde gå på det om två bögar i en busskur.. sa till davva att han lika gärna kunde ha dragit till med att "Oj, där var det en granne som hoppade"(ut genom fönstret alltså) och du hade gått på det! :)

2008-04-02 @ 07:01:57
URL: http://parris.blogg.se
Postat av: Tinka

Hahaha.. när han ringde igår så berättade han det om bögarna. Jag tyckte dock att han sa 12 bögar... 2 låter lite rimligare. Jag skulle nog sprungit och tittat även om han sa 12. Jag skulle inte ens analysera vilket antal han sa utan bara skynda mig att se 12 bögar i en telefonkiosk. Så lättlurad är jag. Jag kan ju stolt säga att jag gick på varenda skämt det här året! As usual...

2008-04-02 @ 07:52:29
URL: http://tinkalinka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0