Alla hjärtans dag

En stor kram på Alla hjärtans dag till alla som kikar in här

Egentligen gillar jag inte sådana här kommersiella jippon. Den 14 februari alltid har fått mig att känna mig ensammast i hela världen. Alla hjärtans dag är ingenting för oss singlar. Men på senare år har jag börjat ändra uppfattning. Inte helt - jag står fortfarande fast vid övertygelsen om att denna dag enbart gynnar affärerna och lurar de stackars små konsumenterna som faller för grupptryck och inhandlar nallebjörnar och kort med hjärtan och söta små texter som mottagaren ändå slänger i papperskorgen en vecka senare. Alla hjärtans dag är ett marknadens påfund, så som klackskor är en uppfinning av karlar för att tjejerna inte ska kunna springa ifrån dem.

Usch jag låter som värsta feministen nu...

Vart var jag? Jo, jag skulle just komma till att jag börjar inse att man inte behöver ha en partner för att uppskatta Alla hjärtans dag. Det är även ett ypperligt tillfälle att tala om för sina vänner hur mycket man tycker om dem, även om det inte behövs en speciell dag till det.

Fick två kort med alla räkningar imorse (gamla hederliga papperskort är inget man får varje dag). Det ena var från mamma med en medföljande hundralapp och uppmaningen att göra/köpa något kul. Tack och bock :)
Det andra var från A-K och gjorde mig nästan tårögd. Hon är underbar!

Nej, nu ska jag åka in till stan och handla upp min hundring :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0