Helgen

Söndag kväll och två timmar sedan jag vinkade hejdå till mamma vid city terminalen. Nu sitter jag här och ska försöka plugga lite. Synd bara att det är så mycket roligare att blogga :)

I lördags blev det shopping till halv 5 då vi tog pendeln hem till mig. Vädigt trevligt hade vi även om det i mitt fall var ett misslyckande i shoppingväg (lyckades bara hitta ett par shorts och en mascara). Mamma handlade däremot friskt :) Till lunch åt vi underbar räksallad på Café Avenyn.

Väl hemma hos mig delade vi på en flaska vin som vi drack tillsammans med jordgubbar, vindruvor och snacks från Hötorget. Underhållningen bestod av Englas begravning som jag spelat in innan jag åkte in till stan. Lite mysko stämning minst sagt... haha

Därefter tog vi tåget till centralen och promenerade till Kungsholmen. Restaurangerna där föll oss dock inte i smaken så vi åkte tunnelbana till Gamla stan och käkade på Michelangelo. Jättegott :)

Idag har vi varit inne i stan igen. Dagens shoppingrunda bar mer frukt än gårdagens och jag brände säkert 1 500 spänn. Även idag åt vi sallade på Café Avenyn - jag är snart stammis där :) Till efterätt köpte vi yoghurtglass i Gallerian. Helt underbart gott!!! FETTFRI OCH SOCKERFRI ANANASGLASS! det kan verkligen inte blir bättre :)

Upptäckte när jag kom hem att jag nästan enbart köpt svarta saker idag... konstigt. Jag är iaf helt sjukt nöjd med min baddräkt. Inte för att jag kommer att använda den så ofta men jag är heeeeeeeelt kär i den!

       

1. Bikini: Överdel, Lindex, 129 kr. Underdel, H&M, 98 kr
2. Baddräkt, H&M, 198 kr (ÄLSKAR DEN!)
3. Tröja, Lindex, 79 kr (FYND)
4. Tunika/klänning, Vila, 259 kr
5. Mascara, Isadora, 98 kr
6. Träningsbyxor, H&M, 129 kr (Har letat jättelänge efter sådana)

     

1. Nylonstrumpor, Lindex, 39 kr
2. Skor, Skohuset, 149 kr (Dessa skor har räddat min helg! Hade inte kunnat röra mig annars pga alla skavsår. De här skorna är det enda paret skor jag har som är sköna)
3. Vinglas i plast, Claes Olsson, 10 kr st/ Plasttallrikar, Claes Olsson, 5 kr st
4. Träningsshorts, H&M, 98 kr
5. Kortspel, Mique, 99 kr (Shit va kul jag ska ha med det här spelet i sommar! Någon som vill vara med?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0