Nordkorea - del 1

Lyckades hitta mina dagbok från Nord korea när jag rotade bland gamla filer på datorn så från och med idag, kära läsare, så kan ni läsa om min vistelse där. Ett inlägg om dagen i cirka tio dager. En dag i taget...

Varsågoda:

Fredag 8/4 -05
Moskvas flygplats kl 16.00 (lokal tid)


Idag ringde min väckarklocka 4.00 vilket var rena döden! Efter en snabb dusch och en tallrik gröt kom Maria och Monica och hämtade mig. Tåg till Blge och sedan vidare till Arlanda. Flyget gick 10.45 och innan dess hade vi en massa krångel med visum. Vi har nämligen inget visum i Ryssland eftersom vi bara ska sitta på flygplatsen ( i 8 timmar!) så det var liksom inte nödvändigt när det kostar 1000 kr/pers. Min resväska väger 17 kg! 2 kg mer än de andras (Ola, Barbro och Maria). Lite småpinsamt men vi slapp betala övervikt. På planet till Moskva fick vi ingen lunch för det var något konstigt nytt system. Så nu är jag hungrig! Här i Ryssland ser det ut ungefär som i Sverige. Lite fränt är det ända att ha vart i Moskva även om vi bara sitter på en flygplats. Fatta att vi ska sitta här ända till kl 24.00! Snark!

Det som ska bli mest spännande är nog ändå att se deras balsamerade diktator, Kim Il Sung. Ola säger att det finns avlyssningskameror på hotellrummen! Urk! Aja, nu ska jag äta min kycklingsallad som jag tagit med hemifrån. Det gäller ju att passa på när det inte är nån risk att få fågelinfluensan.

Moskva kl 20.50

Nu har vi suttit här i ca 6 timmar! Tiden går ganska fort men jag har VÄLDIGT ont i rumpan vill jag lova! Lite matte har jag räknat men fattar inte mycket. Vecko revyn är uppläst och snart är det bara 3 timmar kvar tills planet går! Vi ska tydligen mellanlanda i Sibirien...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0