Sjukvården är under all kritik

Jag är så SUR! Sjukvården i Sverige (eller åtminstone Stockholm) är under all kritik. Visst, jag förstår om läkarna har viktigare saker för sig än ta sig an mitt knä men ändå...

För det första: Denna vecka ska jag operera mitt knä. Tydligen. Jag hade önskemål om att få göra det så tidigt i veckan som möjligt, helst måndag eller tisdag, eftersom vi har intervjuer till ex-arbetet inbokade på torsdag och fredag. Ortopeden jag pratade med skulle framföra mina önskemål. "Vi ringer dig måndag eller tisdag", sa han.

Okej, för det första måste jag vara beredd att åka in till sjukhuset så fort dom ringer. Eller? Kan dom inte ha liiiite framförhållning? Eftersom jag är upptagen torsdag och fredag så frågade jag om jag inte kunde få göra operationen veckan därpå i stället om det nu skulle vara omöjligt att operera mån, tis eller ons. Då sa han att det inte gick för det var bättre att göra det så fort som möjligt. Hallå liksom!

För det andra: Jag bor mitt emot Huddinge sjukhus och måste hoppa på kryckor ända till SÖS! Det är väl ändå inte så lite onödigt? När jag frågade läkaren om jag kunde få operera i Huddinge i stället så sa han att det såklart vore bättre eftersom de helst inte opererade folk som inte tillhör deras distrikt.

Jodå, det gick att ordna visade det sig. Dock fanns det ett ganska stor MEN... För att få opereras på Huddinge sjukhus måste jag gå till akuten, sätta mig där och vänta (förmodligen fem timmar till, om inte mer) och göra om magnetröntgen och vanlig röntgen för ytterligare 500 spänn! Man kan ju tycka att det vore enklare om SÖS bara skickade över mina röntgenbilder, men nej. Jävla jävla knäppa system!!!!

Nej, nu ska jag lugna ner mig lite tror jag... Gympastart i kväll men det är ju bara att glömma. Likaså fotbollsmatchen :( Men jag är inte bitter.. inte alls...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0