SE!

För sex år sedan gjorde Nick Cassavetes en underbar film med titeln Dagboken. En film som jag, med uppmuntran från Sofie, såg och blev kär i.

Allt för min syster är dock snäppet bättre, om möjligt. Jag önskar nästan att jag väntat lite och sett den tillsammans med min mamma i stället för det här är verkligen vår typ av film. Cancer och bråd död i snygg gråtmild, lillgammal förpackning. Punkt.

Det var länge sedan jag såg en film som var hästlängder bättre än boken vilken den baserats på, men det är Allt för min syster. Nick Cassavetes har verkligen lyckats med allt och då särskilt med castingen.  Sofia Vassilievas gestaltning av dödssjuka Kate lämnar inte ett öga torrt och Abigail Breslin är en klar favorit sedan länge då hon strippdansade i Little miss sunshine.

SE! Nu genast!


Kommentarer
Postat av: Katinka

Va? Jag? Brödbakning? Förstår inte vad du meeeeeeeeeenar...

2010-02-28 @ 21:26:55
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0